MAGAZYN „FOCUS” W NOWEJ ODSŁONIE

17 Mar 2017

17 marca weszło na rynek relaunchowe, kwietniowe wydanie „Focusa”. Odświeżony magazyn zyskał zupełnie nową makietę, logo i nowy claim: „Focus. Nauka zmienia świat”. Ma także całkowicie przebudowane rubryki oraz formę. Zmienia się również charakter artykułów, które teraz będą koncentrowały się na praktycznej stronie nauki. 


Już od 22 lat „Focus” jest dla wielu Polek i Polaków pierwszym źródłem przystępnych informacji ze świata nauki i technologii. Najlepsi w kraju eksperci naukowi oraz dziennikarze popularnonaukowi dbają, by przedstawiać w nim najważniejsze doniesienia z polskiej i światowej nauki, technologii, medycyny, motoryzacji i psychologii, tak by czytelnicy mogli odkryć w nich swoje praktyczne „ja”.

Nowa struktura magazynu to nie tylko nowa makieta i nowy sposób prezentowania treści, ale również to, z czego „Focus” jest znany od pierwszego wydania – niezapomniane fotografie i przystępne, pisane z zachowaniem dziennikarskiej rzetelności artykuły. Wśród nowych działów i rubryk znajdą się m.in.: Naukowcy ludziom, Tego nie chcesz wiedzieć, Innowacje technologiczne, Raport, Skąd o tym wiemy, a także rozbudowane infografiki i stałe felietony.  

W 2017 roku na świecie jest ponad 7 milionów pełnoetatowych naukowców – wynika  z danych UNESCO. Jeżeli tylko część z nich pracuje teraz nad przełomowymi badaniami i wynalazkami, daje to ogromną liczbę zupełnie nowych idei. Naszym zadaniem jest przebicie się przez te pomysły, zrozumienie ich i wyłapanie takich, które rzeczywiście zmieniają nasze życie codzienne. Focusowe spojrzenie na świat to właśnie praktyczny wymiar nauki – mówi Łukasz Załuski, zastępca redaktora naczelnego magazynu „Focus”. 

W pierwszym odświeżonym wydaniu „Focusa” będzie można m.in. przeczytać, dlaczego czasami żałujemy swoich decyzji, dowiedzieć się, czy – a jeżeli tak, to kiedy – dolecimy do „drugiej Ziemi”, poznać fakty i mity dotyczące kawy oraz dowiedzieć się, jak blogerzy manipulują internetem. 

Działania promocyjne i marketingowe:
Sprzedaż magazynu wspiera ogólnopolska kampania reklamowa obejmująca telewizję (TVN, TVN24, PTV MIX URBAN, MIX DOROŚLI), radio (RMF FM, TOK FM, Eska), kina Helios, punkty sprzedaży, prasę (magazyny Burda Media), internet oraz media społecznościowe Burda Media. 

Za zakup kampanii odpowiada dom mediowy Starcom. Nowa strategia magazynu i idea komunikacyjna powstała we współpracy z firmą Synergion. Działania promocyjne zaplanował dział marketingu Burdy. Kreacja spotu została przygotowana wewnątrz wydawnictwa, jej autorem jest Michał Janicki. Autorem makiety jest Łukasz Kamieniak - dyrektor artystyczny magazynu „Focus”. 

Podobne