Imponują i inspirują. Mają talent, charyzmę i odwagę, by zmieniać świat na lepszy. Znamy Kobiety Roku Glamour 2021 i Mężczyznę Roku Glamour 2021. W tym roku plebiscyt został rozszerzony o nową kategorię e-Aktywizm, w której redakcja magazynu Glamour nominowała trzy influencerki z misją, a zwyciężczyni została wyłoniona w głosowaniu czytelniczek i czytelników Glamour.

Plebiscyt magazynu „Glamour” organizowany jest od 2007r. Co roku nagradzane są inspirujące, opiniotwórcze kobiety, gwiazdy kina, muzyki, aktywistki, przedsiębiorczynie. Od kilku lat redakcja wraz z kapitułą złożoną z osób, które wygrały w roku poprzednim, przyznaje również nagrodę Mężczyzny Roku Glamour. W poprzednich latach statuetki otrzymały i otrzymali m.in. Grażyna Torbicka, Joanna Brodzik, Natalia Nykiel, Małgorzata Socha, Julia Wieniawa, Dawid Podsiadło, Krzysztof Zalewski i Ralph Kaminski.

W tym roku kapituła przyznała nagrody w pięciu kategoriach: Biznes, Styl, Popkultura, Misja oraz Mężczyzna Roku. Redakcja magazynu Glamour wybrała też swoją tegoroczną Ikonę. Nowością jest statuetka dla e-Aktywistki, influencerki z misją, która prowadzi działalność aktywistyczną w internecie.

Kobieta Roku Glamour 2021: zwyciężczynie i zwycięzca

Ikona: Kayah

Wokalistka, kompozytorka, autorka tekstów. Od 20 lat prowadzi wytwórnię muzyczną Kayax. Ikona to niedościgniona perfekcja i charyzma, ale to też człowiek z krwi i kości, a nie płaski obrazek powielany w mediach – mówi Kayah.

Biznes: Marta Lech-Maciejewska

Współautorka bloga SuperStyler i założycielka marki Spadiora, która słynie ze świetnej jakości apaszek oraz innych akcesoriów. Na co dzień inspiruje tysiące kobiet, które obserwują jej profile w mediach społecznościowych.

Styl: Monika Brodka

Kostiumy stworzone jako element oprawy wizualnej albumu „Brut” (Brodka występuje w nich w teledyskach czy na koncertach), podważają utarte role społeczne. Kilka miesięcy po premierze płyty Brodka zaprojektowała również autorską kolekcję ubrań dla marki Reserved.

Misja: Mery Spolsky

Wokalistka, autorka tekstów, kilka miesięcy temu wydała swoją pierwszą książkę. Przekonuje swoje fanki – w piosenkach i książce, na scenie i na Instagramie – że pełna samoakceptacja jest możliwa. „Każda dziewczyna ma wierzyć w siebie!” – wyśpiewała w utworze „Sorry from the Mountain”. „Ten numer stał się hymnem wyzwolenia ciał i siebie” – mówi Mery Spolsky.

Popkultura: Sandra Drzymalska

Najgorętsze nazwisko wśród aktorek młodego pokolenia. W tym roku nie miała sobie równych. Zagrała jedną z głównych ról w serialu „Sexify”, który okazał się międzynarodowym hitem. Zachwyciła również rolą w filmie „Ostatni komers”. „Jestem wdzięczna za to, że mogłam wziąć udział w tylu wartościowych produkcjach” – mówi Sandra Drzymalska.

e-Aktywizm: Jagna Niedzielska

Chodzący dowód na to, że internet mają też swoje dobre strony. Od lat z powodzeniem uczy Polaków gotowania i życia według filozofii zero waste. Prowadzi warsztaty kulinarne i ekologiczne, nagrywa podcast, pisze książki.

Mężczyzna: Andrzej Piaseczny

Jego piosenka „Miłość” jest nowym hymnem równości, a jego coming out to inspiracja dla wielu młodych osób. „Życzyłbym wielu ludziom tak wielkiej zgody na siebie, jaką ja mam” – mówi Andrzej Piaseczny.

Nagroda specjalna Glamour X Obsessive „Sexy to stan umysłu”: Gabi Drzewiecka

Dziennikarka, prezenterka, angażuje się w walkę o ochronę zwierząt. Seksapil, inteligencja i dobro w jednej kobiecie. „Do wszystkiego doszłam ciężką pracą, bez chodzenia na skróty i kompromisy” – mówi Gabi Drzewiecka.

Kapituła plebiscytu Kobieta Roku Glamour 2021

O tym, kto wygrał zadecydowała kapituła, w której skład wchodzą: redakcja magazynu „Glamour” oraz laureatki i laureaci poprzedniej edycji konkursu: Julia Wieniawa, Anna Puślecka, Karolina Cwalina-Stępniak, Magdalena Linke-Koszek, Rosalie oraz Ralph Kaminski.

 

Magazyn Glamour ukazuje się w Polsce już 18 lat! Pierwszy numer polskiej edycji miesięcznika Glamour wyszedł w 2003 roku, a serwis Glamour.pl wystartował w roku 2015. Magazyn drukowany i serwis internetowy tworzą multimedialny lifestyle’owy brand skierowany głównie do młodych kobiet. Magazyn Glamour czyta blisko 350 000 osób, a online ma ponad 2 000 000 odsłon miesięcznie. Konto na Instagramie śledzi prawie 150 000 osób, a Facebook blisko 175 000 czytelników. Glamour łączy potrzebne z przyjemnym. Redakcja dba o prawa kobiet i ekologię, rozmawia z aktywistkami i aktywistami, pyta ekspertów, jak zadbać o zdrowie psychiczne. Glamour to najważniejsze trendy w modzie i urodzie nie zapominając o kulturze.