ELLE to magazyn, który od 27 lat wyznacza na polskim rynku trendy. Dlatego z szacunku do planety listopadowe wydanie nie tylko jest dostępne w wariancie z bawełnianą torbą, ale także zostało zapakowane w tekturowe opakowanie. Powstało ono w 100 procentach z surowców odnawialnych. To pierwsze tego typu rozwiązanie zastosowane w sprzedaży detalicznej na polskim rynku prasowym.

Wszystkie materiały użyte do produkcji pudełka przyjaznego środowisku powstały z surowców odnawialnych, czyli makulatury. Opakowanie zostało wykonane w technologii kaszerowania
polegającej na łączeniu zadrukowanego papieru z tekturą. Umożliwia to najwyższej jakości zadruki, a użyty papier pochodzi całkowicie z recyklingu. Dodatkowo wszystkie rodzaje papieru, które przeszły przez proces produkcji, posiadają certyfikaty ekologiczne FSC® oraz PEFC™. Za wykonanie pudełka odpowiada firma Kent-Pak z Barda Śląskiego specjalizująca się w produkcji opakowań
kaszerowanych z tektury falistej.


To już kolejne ekologiczne rozwiązanie zastosowane w miesięczniku. Od lutego 2020 roku wszystkie numery ELLE drukowane są na papierze Leipa Sky 90 gsm, który został wyprodukowany
z materiałów pochodzących z recyklingu
. Papier z certyfikatem Blue Angel promuje świadomość ekologiczną. To najstarszy i najbardziej znany certyfikat na świecie. Jest nadawany tym, którzy skupiają się na procesie przetwarzania surowców i produkcji pod kątem ich wpływu na środowisko naturalne. Papier posiada również certyfikat FSC® i PEFC™. Postępowanie zgodnie z wytycznymi tych oznaczeń pozwala na zachowanie bogactw biologicznych i struktury lasów w stanie nienaruszonym. Magazyn ELLE jest drukowany w firmie Quad/Graphics zasilanej energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych.

Listopadowe ELLE z ekotorbą to również gratka dla czytelników. Limitowana, kolekcjonerska okładka przedstawia top modelkę Julię Banaś. Sesja okładkowa powstała na słonecznym Lazurowym wybrzeżu. Z kolei w innej sesji mody zatytułowanej ,,Pokusa” wzięła udział Sophie, pół Polka, pół Francuzka, której rodzinne korzenie sięgają Gwadelupy. Wszystkie rzeczy, które ma na sobie ta zjawiskowa modelka pochodzą od polskich projektantek i projektantów. Ten numer to aż 204 strony mody, urody, kultury oraz ważnych tematów społecznych. Promocja otyłości czy sposób na przełamanie kompleksów? Temat ciałopozytywności obrósł wieloma sprzecznymi teoriami, stereotypami, kontrowersjami. Rozprawiamy się
z nimi w debacie pt. „Grubo!” z udziałem m.in. instagramowych aktywistek takich jak @justynaliscom
czy @kisielle. To już kolejna publikacja z cyklu „Piękno w każdej postaci”.


Listopadowe wydanie ELLE z ekologiczną torbą, w przyjaznym dla środowiska opakowaniu od 6. października w sprzedaży! Numer dostępny również w wersji podstawowej bez dodatku lub w wersji z kosmetykiem, kremem do rąk Alba 1913.


Joanna Lorynowicz
redaktor naczelna ELLE