Inicjatywę wspierają między innymi dr Łukasz Grabarczyk, inicjator akcji Maseczki dla Polski, dr Aneta Cybula, specjalistka chorób zakaźnych, Magda Mołek, Agnieszka Grochowska, Ilona Ostrowska, Małgorzata Kożuchowska, Orina Krajewska, Bovska, Zuzanna Bijoch, Ania Kuczyńska, Łukasz Jemioł i Anka Krystyniak.

„W 2018 roku w ELLE zrobiliśmy sesję makijażu pod tytułem SMOG EYES. W przewrotny sposób chcieliśmy zwrócić uwagę na problem smogu. Nie przypuszczaliśmy, że po 2 latach te zdjęcia nabiorą zupełnie nowego znaczenia, a maska w obliczu pandemii koronawirusa, stanie się chyba obowiązkowym dodatkiem, kiedy musimy wyjść do grona ludzi i zadbać o swoje zdrowie nawzajem. Nośmy je, aby zmniejszyć ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa” – mówi o akcji Marta Drożdż, redaktor naczelna ELLE.

W ramach akcji magazyn uruchamia kampanię edukacyjną dt. noszenia masek, promocję masek szytych przez polskie firmy odzieżowe w swoich kanałach, a także specjalne wydanie ELLE z dołączoną maseczką ochronną wielorazowego użytku, do kupienia na www.kultowy.pl. Na Facebook’u została uruchomiona specjalna nakładka na zdjęcie profilowe, dzięki niej każdy może pokazać wsparcie dla akcji #ELLEcare.

Więcej o akcji: www.elle.pl