Marki luksusowe Burda Media Polska na czele zestawienia brandów z największym zasięgiem cross-mediowym
Zaledwie dwa lata po strategicznej transformacji nasze tytuły przejęły całe podium rankingu marek luksusowych z największym zasięgiem cross-mediowym. Działania Burda Media Polska doceniają nie tylko użytkownicy i czytelnicy, ale także branża. Jak przystało na nowoczesną firmę multimedialną wyznaczamy kierunki działania, tworzymy trendy w digitalu, social mediach oraz wideo. I mamy w tych obszarach spektakularne sukcesy.
Burda Media Polska jest liderem polskiego segmentu marek luksusowych skierowanych do kobiet. ELLE, VIVA! i Glamour zajmują aktualnie trzy pierwsze miejsca w zestawieniu brandów z największym zasięgiem cross-mediowym z następującymi wynikami: VIVA! – 3,73 mln RU, ELLE – 2,14 mln RU, Glamour – 1,73 mln RU (źródło: PBC: Total Reach 360° (CCS, DRUK+E-WYDANIA, WWW).
Co ważne, jesteśmy także w czołówkach wszystkich innych ważnych rankingów dotyczących mediów lifestylowych: w kategorii moda i uroda docieramy do ponad 3,3 mln RU (źródło: Mediapanel, 10.2024), a w obszarze serwisów wielotematycznych osiągamy 5,4 mln RU (źródło: Mediapanel, 10.2024).
Pozycję lidera zawdzięczamy nowatorskim formatom, efektywnie prowadzonej komunikacji kierowanej do odpowiednich grup użytkowników i strategii 360°. Wiemy, że każdy element naszych działań jest równie istotny.
ELLE – huczne świętowanie urodzin oraz współpraca z ikonicznymi postaciami mody i nie tylko
ELLE, lider w kategorii magazynów luksusowych z największym łącznym zasięgiem w Polsce (według PBC, CCS 07.2023-06.2024), obchodził w tym roku swoje 30. urodziny. Świętowaliśmy je hucznie, a odważny manifest, który powstał z tej okazji, wywołał poruszenie, był szeroko cytowany i komentowany. ELLE to multimedialny brand, obecny w prasie, online (ELLE.pl) i w social mediach. Bardzo dobrze odnajduje się w ciągle zmieniającym się świecie mediowym. To właśnie my prowadzimy największe konto wśród marek premium (114,9 tys. obserwujących) na TikToku. Niezmiennie od lat zapraszamy do współpracy najlepszych fotografów, artystów, dziennikarzy, influencerów – ikony w swoich branżach. Tworzymy wyjątkowe i odważne sesje mody. Sięgamy po tematy, które poruszają, bo świat, w którym żyjemy jest coraz bardziej inkluzywny i wielowymiarowy.
Ponadto rozwijamy formaty wideo, czego przykładem może być najnowszy cykl „Elle Essence” na YouTube – w którym prowadzący, redaktor Michał Zaczyński, gości wyjątkowe Polki związane z modą i kulturą takie jak Małgorzata Kożuchowska, Julia Kuczyńska czy Bogna Sworowska.
Dzięki konsekwencji w działaniach ELLE inspiruje i angażuje różnorodne grupy odbiorców. Znajduje to odzwierciedlenie w wynikach. W listopadzie 2024 to właśnie serwis ELLE.pl był numerem 1 w grupie serwisów luksusowych (źródło: Mediapanel, 11.2024, Real Users).
VIVA! – przełomowe rozmowy ze znanymi postaciami show-biznesu i prestiżowy plebiscyt
VIVA! to kultowy już tytuł – pierwszy i jedyny na polskim rynku ekskluzywny magazyn people. Wyróżnia nas nie tylko tradycyjna edycja drukowana, ale też ekskluzywne wydania specjalne, takie jak „VIVA! Lifestyle”, „VIVA! Moda” i „VIVA! Man”. Silną obecność w obszarze cyfrowym zapewnia serwis viva.pl oraz aktywność w social mediach: Instagramie, Facebooku i YouTube.
Nasz nowy format wideo, „Życie od nowa”, publikowany na kanale Viva! na YouTube, w niecałe dwa miesiące od premiery, osiągnął 472 tysięcy odsłon. Rozmowy Joanny Przetakiewicz z wybitnymi mężczyznami o miłości, akceptacji i trudnych doświadczeniach zyskały ogromne uznanie, a fragmenty tych wywiadów były licznie cytowane przez inne media. Do tej pory opublikowaliśmy odcinki z Jakubem Błaszczykowskim, Cezarym Pazurą, Piotrem Stramowskim oraz Żurnalistą. Ten ostatnim ma już 304 tysiące wyświetleń.
W tym roku przeprowadziliśmy także pierwszą edycję plebiscytu Viva! People Power, w którym oddaliśmy głos naszym użytkownikom. To oni decydowali do kogo trafią statuetki, m.in. w kategoriach Człowiek dla Człowiek, Człowiek dla Sztuk czy Człowiek dla Planety. Odbywająca się 25 listopada gala rozdania nagród była wielkim świętem wyjątkowych osób i ich niezwykłych inicjatyw, a sam plebiscyt został niezwykle ciepło przyjęty zarówno przez czytelników jak i branżę. Nie dziwi więc, że na jego finał do warszawskiego Hotelu Verte zjechała plejada polskich gwiazd z Jolantą Kwaśniewską na czele.
Glamour – ważne inicjatywy edukacyjne i współpraca z najbardziej znanymi przedstawicielami pokolenia Z
Magazyn Glamour podbija serca dynamicznego i wymagającego pokolenia Z. Do naszych odbiorców docieramy wielokanałowo – również poprzez serwis glamour.pl, aktywną obecność w mediach społecznościowych i rozwój formatów wideo. Regularnie współpracujemy z influencerami, którzy są liderami opinii dla młodych ludzi. Jesteśmy wszędzie tam, gdzie dzieje się coś ważnego, rozmawiamy na trudne, czasem niewygodne tematy, wspieramy i pokazujemy czym jest prawdziwa inkluzyjność i tolerancja.
Dla Glamour rok 2024 był Rokiem Rozwoju. Rozwijaliśmy m.in. ważną inicjatywę Glamour Academy, oferującą praktyczne treści na tematy ważne dla młodych ludzi. Z każdym miesiącem zyskuje ona coraz większą popularność i będzie kontynuowana w przyszłym roku. Jest ona pigułką eksperckiej wiedzy, która ma zachęcić nas do dalszej pracy nad sobą i rozwoju.
Po raz kolejny zorganizowaliśmy także Galę Kobieta Roku Glamour. Finał kultowego już plebiscytu pełny był ważnych przemówień i wzruszających momentów. Wśród tegorocznych laureatów, którzy imponują, inspirują, i dają nam nadzieję na lepszą przyszłość, nie zabrakło m.in. Aleksandry Adamskiej, Katarzyny Nosowskiej czy Sylwii Butor.
Burda Media Polska z nagrodą za wzorową transformację biznesu
Stale rozwijamy nasze działania, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby odbiorców i do nich docierać. Cieszymy się, że nasza strategia i transformacja z wydawcy prasowego do multimedialnego została doceniona – w tym roku, w raporcie Digital-Print wydawanym przez Media Marketing Polska, zdobyliśmy wyróżnienie za „wzorową transformację biznesu”.
Marki luksusowe Burda Media Polska na czele zestawienia brandów z największym zasięgiem cross-mediowym